Õppetegevuse planeerimine

TERVES KEHAS TERVE VAIM
Laste vanus: 6-7
Õppetegevuse teema: Tervislik toitumine ja liikumine
Keel ja kõne: Teab mis toidud on tervisele kasulikud, miks?(vitamiinid), kuulab jutupala ja oskab selle põhjal arutleda, vestelda(toob välja põhisõnumi).
Mina ja keskkond: Tunneb tervislike toite ja toiduaineid( Kala, juust, teravili jne)- saab aru toidupüramiidi põhimõttest. Teab ja teeb vahet tervislikul ja ebatervislikul toidul
Matemaatika: Tutvub veeühikutega ( pool liitrit, liiter, pooldeist liitrit)
Liikumine: (Söödav, mitte söödav!“)-Kinnistuvad toiduained, laps on tähelepanelik ja aktiivne
Kunst: Laps kujundab endale oma tervisliku toitumise püramiidi-kasutades olemasolevaid teadmisi( lauakate)
Mäng: Memoriin-toiduained, nuputamine“mis on pildil“(Suudab meelde jätta paare ja neid leida)
Kokandus: teeme tervislikku burgerit (õpib kuidas saab ka kahjulikust tervislikumat teha)
Teadus: katse limonaadiga( lisame vette nii palju suhkrut kui limonaadis on(30 teelusikat)-saab aimu limonaadi kahjulikkusest
Tegevus keskkonnas: ÕPIKESKKOND
Õpetaja loeb lastele Söö ja ära söö raamatust jutupala- lapsed arutlevad kuuldu üle ja selgitavad tervisliku toitumise vajalikkust. Arutame millised on tervisele kasulikud ja kahjulikud toidud ja toiduained. Õpetaja räägib lastele õige toitumise vajalikkusest- seos liikumisega.
Külasame (Interneti keskkond)- Nõia Protosiiluse keskkonda-Õpetaja loeb lastele sealt miks ei ole ebatervislik toit lastele hea. Vaatame miks on friikartulid ja hamburger ebatervislikud. Siis vaatame mis see limonaad selline on(teeme katse). Õpetaja räägib kui kasulik on vesi tervisele (vaibapoidi kodu!)
Nüüd vaatame Hiiglase Keskkonda- Loeme targa Saabastega Kassi õpetussõnu- Selgub et liikumine on väga tähtis !
Siseneme Saabastega Kassi koju- vaatame millised on tervislikud toidud ja toiduained. Terve toit hoiab vaimu tervena- NUPUTAME (mäng keskkonnas)
Nüüd on aeg vaadata kui palju vett Saabastega kass päevas joob. Tavaliselt joob ta ühe liitri vett. Aga mõõdame kui palju vett on pudelis (0.5 , liitrine ja pooleteistliitrine pudel veega- mõõdunõu- valame vee ümber vaatame kas on ikka nii palju vett)
Nüüd liigutame ennast ka natukene, peale seda võime vett juua, et janu kustutada- Liikumismäng „söödav, mitte söödav“
Õpetaja istub lastega maha- räägime mis me täna teada saime! Suur toidupüramiid- arutatakse läbi
Et kõik hästi meeles ka püsiks, siis meisterdame endale söögilauale toidupüramiidi( aluskate)-Laps lõikab välja erinevad toidud ja toiduained, kleebib need õigele redelile ja siis kirjutab oma nime tööle- see saab olema nüüd igal söögikorral taldriku all!
Täna õhtupoolikul meisterdame omale tervislikku burgerit- täisteraleib, toorjuust, sink, tomat/kurk),
Õhtul saame veel mängida ka memoriini- enne kui emme või issi järgi tuleb. Vaatame kui hea meie mälu on. Kui väga hea ei ole, siis saame seda veel harjutada ja kõige tähtsam- kui toitud tervislikult, saad palju vitamiine, mis aitavad sul paremini mõelda!.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s